Casehistorie: WhiteAway

”Miracle 42 er en troværdig samarbejds­partner, man kan stole på”

Stefan Overgaard Nielsen,
IT-ansvarlig, WhiteAway.com og Skousen 

“Den skarpe pris satte samarbejdet i gang, men det er Miracle 42’s høje troværdighed og serviceniveau, der for alvor virker overbevisende,” fortæller Stefan Overgaard Nielsen efter at have samarbejdet med os i mere end to år.

Læs historien om, hvordan Miracle 42’s full managed backup as a service-løsning har sikret WhiteAway.com og søstervirksomheden Skousen stor tryghed til en fair pris.

Forretningens vækst gav fokus på Backup & Recovery


Den danske koncern WhiteAway Group har haft kolossal succes på hvidevaremarkedet de senere år. Selskabet ejer både webshoppen WhiteAway.com – der sælger hvidevarer og husholdningselektronik til privatkunder i Norden – og hvidevarekæden Skousen, der har både webshop og fysiske butikker i Danmark. Koncernen er på få år vokset fra 20 til over 100 ansatte.

WhiteAway.com og Skousens webshops sender varerne fra et 15.000 kvadratmeter stort lager og lover levering allerede dagen efter, hvis lagervaren er bestilt inden kl. 20. Det stiller skarpe krav til lager-, logistik- og e-mail-systemerne, som sikrer, at bestillinger og servicehenvendelser på nettet bliver ekspederet hurtigt.

Nedbrud kan koste dyrt i tabt arbejdstid, forsinkede ordrer og skuffede kunder. Virksomhedens ledelse besluttede derfor at indgå et samarbejde med Miracle 42 for at optimere backup- og recovery-processerne og minimere nedetiden, hvis der skulle ske nedbrud.

Løsningen blev sat på alvorlig prøve og bestod problemfrit

For WhiteAway.com og Skousen er den gyldne regel, at alle systemer skal være oppe at køre senest fire timer efter et nedbrud. Med det udgangspunkt designede Miracle 42 derfor en full managed backup- og recovery-løsning baseret på CommVault. Et system der flere år i træk er kåret som verdens førende i kategorien enterprise backup & recovery af analysevirksomheden Gartner.

CommVault-løsningen blev sat på sin første store prøve, da e-mail-serveren hos Skousen gik ned.

“Det skete selvfølgelig på det værst tænkelige tidspunkt, en søndag aften. Men på trods af tidspunktet reagerede Miracle 42 lynhurtigt og sendte en ekspert, som reetablerede databasen via backuppen. Det gav stor tryghed at se, at løsningen virkede helt efter planen. Samtidig sørgede Miracle 42 for en helt gnidningsfri proces ved at sende den samme ekspert, som havde installeret løsningen,”

Jonas Dørken, CEO hos Skousen

Konkurrenten var tre gange så dyr

Det er ikke kun CommVault-teknologien, der har overbevist Stefan Overgaard Nielsen. Også Miracle 42 gennemsigtige prisstruktur har været en vigtig årsag til, at han pegede på os som partner.

“Vi var fra starten meget begejstrede for Miracle 42’s prisstruktur, fordi man kun betaler for den mængde data, man reelt tager backup af. Da vi i sin tid undersøgte markedet, skulle vi fx betale næsten tre gange så meget hos konkurrenten, fordi deres model indebar, at vi skulle betale for at lagre den samme mængde backupdata flere gange”, fortæller Stefan Overgaard Nielsen.

Troværdig og stabil samarbejdspartner

Backup- og recovery-løsningen hos WhiteAway.com og Skousen har nu kørt i mere end to år. For Stefan Overgaard Nielsen er det især Miracle 42’s tekniske kompetence, hurtige respons og høje service, der har gjort indtryk.

“Miracle 42 er en meget troværdig samarbejdspartner. De har en dyb teknisk kunnen, og de handler hurtigt. Det betyder rigtigt meget for mig at vide, at jeg hurtigt kan få den rigtige hjælp, hvis der opstår problemer,” fortæller Stefan Overgaard Nielsen, IT-ansvarlig hos WhiteAway.com og Skousen

Det gode samarbejde på backup- og recovery-området har betydet, at WhiteAway.com og Skousen siden har udvidet samarbejdet med Miracle 42 til andre områder, bl.a. netværk, databaser og applikationssupport.

“Det er en stor fordel for os, at Miracle 42 har brede kompetencer og specialister inden for mange andre områder end backup og recovery. Det betyder, at vi ikke behøver at bruge tid på at skulle tale med mange forskellige underleverandører, men blot kan bruge Miracle 42 som one point of contact,” siger Stefan Overgaard Nielsen til slut.

WhiteAway – kort fortalt

WhiteAway Group A/S står bag både webshoppen WhiteAway.com, der sælger hvidevarer og husholdningselektronik til privatkunder i Norden. Og bag hvidevarekæden Skousen, der har både webshop og fysiske butikker i Danmark. Koncernen omsætter for ca. 1 mia. kr. og har mere end 100 ansatte.

WhiteAways backup-løsning:

  • check Full managed backup as a service-løsning
  • check Hitachi Data Protection Suite powered by CommVault
  • check Backup-data sikret på 2 fysisk adskilte lokaliteter (lokalt hos WhiteAway og offsite hos Miracle 42)
  • check Gennemskuelig, konkurrencedygtig forbrugsbaseret afregning
  • check Backup-politik baseret på WhiteAways forretningsbehov

Vil du høre mere om WhiteAways løsning?


Tag fat i os. Vi fortæller dig gerne mere.

Når du udfylder formularen, accepterer du samtidig {gdpr1}

keyboard_arrow_up